آموزش ساخت اپلیکیشن برای آیفون

آموزش برنامه نویسی آیفون در Xcode با زبان Swift برای اولین بار به زبان فارسی

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آشنایی با عملگرهای منطقی

Logic-operator

درمورد منطق در سیستم برنامه نویسی و کامپیوتر زیاد صحبت کردیم،اما در این بین عملگرها‌ی منطقی، در زبانهای برنامه نویسی, بسیار شبیه به منطق انسانها تعریف شده اند،در ادامه همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با عملگرهای مقایسه

Compare-operator

کاربرد دستورات شرطی،همچنین وجود حلقه‌های تکرار، منطق عالم کامپیوتر هستند،اما نوع ساده ای از عملگرها هستند که این منطق را به کمال خود نزدیک میکند و قطعا لازمه‌ی برنامه نویسی محسوب میشود،دراین جلسه به آموزش عملگرهای مقایسه میپردازیم ،پس در ادامه مطلب همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

دستورات شرطی IF

if-else-statement

همانطور که در قبل گفته شد،دستورات شرطی، منطق برنامه‌‌نویسی و ساختار آنرا شکل و فرم میدهد،اگر در یک برنامه نوشته شده دستور if گنجانده نشده باشد قطعا آن برنامه منطق لازم برای اجرای دستورات را نخواهد داشت.در ادامه به آموزش این دستورات شرطی خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

دیکشنری‌ها و حلقه‌ For-in

Dictionary-For-in

حلقه‌ها بسیار پرکاربرد هستند،در قبل مثالهایی را تمرین کردیم که میتوانستیم با استفاده از حلقه‌ها درون آرایه‌ها را پیمایش و یکی یکی آنها را چاپ کنیم،اما اگر بخواهیم با استفاده از حلقه for دیکشنری ها را نیز پیمایش کنیم باید چه کنیم؟ در ادامه همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۰ ۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

حلقه‌های تکرار [For-Loop]

For-Loop-logo

در جلسه‌ی قبل با حلقه‌های تکرار For-in آشنا شدید،در این جلسه میخواهیم نوع سنتی تری از For ها را که در بیشتر زبان‌های برنامه نویسی کاربرد دارند را یاد بگیریم.در ادامه همراه باشید

ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۴ ۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با حلقه‌های تکرار [For-in]

for-loop-in-swift

در تمام زبانهای برنامه نویسی دستوراتی وجود دارند که به برنامه نویس اجازه انجام چند‌باره‌ی یک رویداد یا یک شرط را میدهند،این کدها حلقه‌های For-Loop نام دارند،این حلقه‌ها با کلیدواژه‌ی for (به معنای "برای") ساخته میشوند،و اشاره به تکرار یک قطعه کد دارد،برای یادگیری حلقه‌ها در زبان برنامه‌نویسی سویفت در ادامه، همراه باشید.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۶ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با دیکشنری ها

دیکشنری ها را میتوان نوع دیگری از آرایه ها دانست،در این جلسه،ساخت و ساختار دیکشنری ها را فراخواهید گرفت,پس در ادامه همراه باشید.

ادامه مطلب...
۱۷ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۷ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

متد‌های کاربردی آرایه‌ها

 
learning array in swift
دو جلسه ی قبل به آموزش ساخت و تعامل با آرایه‌ها گذشت،در این جلسه میخواهیم مثالهایی از آرایه‌ها را تمرین کنیم،که به درک ما از این متغیر بلقوه مهم زبان سویفت کمک خواهد کرد.پس در ادامه همراه باشید.
ادامه مطلب...
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با آرایه ها [بخش دوم]

در پست قبل به چگونگی ساخت یک آرایه،همچنین انواع آنها پرداختیم،در این قسمت قصد داریم کار با آرایه‌ها،اعم از اضافه و کم کردن داده ها و انتقال داده ها در آرایه‌ها را به صورت مختصر آموزش دهیم.در ادامه همراه باشید.
ادامه مطلب...
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۸:۴۴ ۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با آرایه ها

آرایه از جمله کاربردی‌ترین متغیرهای تمامی زبانهای برنامه‌نویسی است.در این پست به تعریف دقیق و چگونگی ساخت آنها در زبان برنامه‌نویسی سویفت میپردازیم.در ادامه همراه باشید.

ادامه مطلب...
۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۰ ۱۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان