آموزش ساخت اپلیکیشن برای آیفون

آموزش برنامه نویسی آیفون در Xcode با زبان Swift برای اولین بار به زبان فارسی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

آشنایی با متد‌ها [نوع سوم]

function-return
در جلسه‌ی گذشته با مفاهیم پایه ای ساخت متدها همچنین با ساخت متدهای ساده و متدهایی دارای مقدار ورودی آشنا شدید، در این جلسه با متدهایی سروکار خواهیم داشت که میتوانند علاوه بر داشتن مقدار ورودی مشخص، خروجی محاسباتی را نیز برای سیستم،پردازش و ارسال کند، پس در ادامه همراه باشید 
ادامه مطلب...
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با متدها [Func]

function

متدها در زبانهای برنامه‌نویسی شی‌گرا بسیار کاربرد دارند، و برنامه نویسی بدون آنها تقریبا امکانپذیر نیست،در ادامه به آموزش ساخت متدها میپردازیم، پس  با من همراه باشید.

ادامه مطلب...
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

مفهوم شی‌گرایی و کلاس‌ها

class-object-oriented

برنامه نویسی شی‌گرا مفهوم بسیار کاربردی و مهمی را در دنیای برنامه نویسی به وجود آورده، هرچند مفهوم جدیدی نیست اما متاسفانه خیلی از برنامه نویسان در درک و بهره گیری از این مهم عاجز هستند. چرا که به کار گیری شی گرایی در عالم برنامه نویسی، به درک روابط اشیاء با هم، مربوط میشود، و عموما در زمان کدنویسی پروژه‌های بزرگ، ذهن تمرین نکرده، این ارتباطات را گم میکند. در ادامه میخواهیم بیشتر با مفهوم، همچنین کاربرد شی گرایی آشنا بشویم.

ادامه مطلب...
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با دستور Switch

Switch-Default

همانطور که در قبل گفته شد، برای حلقه‌های تکرار For-Loop معادل دستورات While و Do-While وجود دارد،همینطور برای دستور شرطی if معادل دستوری دیگری وجود دارد، به نام Switch ،برای آشنایی بیشتر با این دستور، در ادامه همراه باشید.

ادامه مطلب...
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان

آشنایی با حلقه‌های تکرار While و Do-While [بروزرسانی شد]

 

While-Do-While

در جلسات قبل با حلقه‌های تکرار For-Loop آشنا شدید،این حلقه‌ها شرطی را بررسی،سپس در صورت برقرار بودن آن شرط،دستوراتی را مکررا اجرا میکردند.این نوع حلقه‌ها با تمرکز بر تعداد تکرار،همچنین درست بودن شرط (true) بسیار کاربرد دارند.اما نوع دیگری از حلقه‌ها وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا میشوید.

ادامه مطلب...
۰۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۱ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سپنتا سمندریان