در همین ابتدای کار باید گفت خوشبختانه همزمان با معرفی زبان نوظهور swift محیط جدیدی در xcode پدید آمده،که بسیار به درک بهتر ما از این زبان کمک می کند,سادگی در نام این بخش نیز پیدا است،این بخش Playground نام دارد.توجه کنید محیط Playground در اکس کد ۶ به بالا قابل مشاهده میباشد.در پست قبل اشاره کردیم که چگونه میتوانید "Xcode" را دانلود کنید ،همچنین میتوانید در بخش پیوند ها نیز لینک دانلود را بیابید.این برنامه تماما رایگان میباشد و هیچ محدودیتی برای استفاده و تست برنامه ها در آن وجود ندارد.به تنها موردی که میتوان اشاره کرد این است که در نهایت و برای انتشار هر اپلیکیشن برای اپ استور شما باید یک مجوز انتشار از اپل تهیه کنید،در پست های بعدی به جزییات این certificate اشاره خواهیم کرد.

پس از نصب اکس کد، آیکن آن درون پوشه application سیستم تان قابل مشاهده است.به خاطر داشته باشید در این دوره ی آموزشی میتوانید تمامی کد ها را در این محیط اجرا و کامپایل کنید.

نکته: کامپایل کردن به ترجمه ی کدهای نوشته شده برای کامپیوتر گفته میشود، در اصل یک کامپایلر وظیفه دارد کدهای ورودی را به صفر و یک، قابل فهم برای کامپیوتر ترجمه کند.

اجازه دهید کمی با محیط PlayGround آشنا شویم .در ادامه مطلب من را همراهی کنید.

 

پس از نصب، در ابتدا با کلیک روی برنامه Xcode پنجره ی زیر را مشاهده خواهید کرد. 

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

هر با که شما به محیط xcode وارد می شوید این صفحه قابل مشاهده می باشد.سپس گزینه

Get start with a playground را انتخاب کنید. 

اگر این صفحه برای شما ظاهر نشد میتوانید از مسیر File>New>playground به این صفحه دسترسی داشته باشید.پنجره ی بعدی حاوی ۲ فیلد می باشد.

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

Name: نام playground را شامل می شود،نامی دلخواه استفاده کنید.
Platform: در این بخش نوع پلتفرم را انتخاب خواهید کرد، ios را انتخاب میکنیم. سپس برروی Next کلیک کنید.


در ادامه باید تعیین کنید که پوشه برنامه شما در کدام بخش از سیستم ذخیره شود. من Desktop را نتخاب کردم,شما می توانید جای امن تری را برای برنامه خود برگزینید. سپس دکمه ی Create را فشار دهید. 

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

محیطی که مشاهده میکنید Playground نام دارد. در ادامه بسیار با این محیط کار خواهیم داشت.

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

در این پست شما با چگونگی ورود به محیط پلی گراند آشنا شدید،صبور باشید تا در ادامه، با یادگیری زبان سویفت جزئیات بیشتری از این محیط را فرا گیرید.


< جلسه‌ی بعد 

> جلسه‌ی قبل