swift2

همانطور که قبلا گفتیم، همزمان با ارائه‌ی xcode ورژن ۷ زبان برنامه‌نویسی Swift نیز به ورژن ۲ تغییر نام داده است، این اقدام اپل باعث بیشتر شدن ویژگیها‌ی خاص این زبان و سهولت در کدنویسی شده است، و قطعا آنرا هوشمند تر کرده است، اما تغییرات کوچکی نیز وجود دارند که برای اجتناب از بروز خطا در زمان کد نویسی نسبت به آموزه های پیشین باید بدانید، یکی از مهمترین این تغییرات که میتواند دستورات شما را دچار خطا کند تغییر در نوشتار دستور پرینت میباشد،در ادامه همراه باشید. 

 در تمامی مثالها تا به حال دستور پرینت را به صورت زیر مینوشتیم :

println("Print Something!")
اما در آپدیت جدید سویفت برای سهولت بیشتر, دستور println به دستور print تغییر نام داده است، پس از این به بعد دستور پرکاربرد پرینت را به صورت زیر مینویسیم:
print("Print Something!")
باید بدانید در صورت بروز خطاهایی دیگر میتوانید کدها را به سادگی به جدیدترین تغییرات بروزرسانی و اصلاح کنید، برای انجام اینکار در زمان باز بودن پروژه‌ی مربوطه به منوی Edit رفته، سپس از بخش Convert  گزینه‌ی ...To Latest Swift Syntax را انتخاب کنید.
(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)
Convert-Syntax

سپس در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Next را بزنید.
(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)
 انجام این کار باعث باز شدن پنجره‌ای جدید میشود که به اختصار تغییرات لازم برای تبدیل دستورات به سویفت ۲ در آن قابل مشاهده است.
(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)
All-Converted-syntax-to-Swift2
بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید و تمام، دستورات شما تبدیل شدند.

نکته: برخی از تغییراتی که این روش ایجاد میکند همیشه درست و گاهی لازم نیستند، اگر به مشکلی برخورد کردید آنرا با من درمیان بگذارید تا با همفکری مشکل را برطرف کنیم.

[به روزرسانی] : از دیگر تغییرات این زبان جایگزینی کلیدواژه‌های Do-While با  repeat-while  میباشد، اما کاربرد و جایگاه این دستور تکرار، تفاوتی نکرده است، ضمنا در اصرع وقت پست قبلی مربوت به آموزش Do-While را تغییر خواهم داد.ممنون از صبر و شکیبایی شما.

بررسی مجموعه‌ی این تغییرات شامل زمان میشود، و احتمال دارد این پست بروزرسانی شود،همچنین برای سهولت کدنویسی دوستان عزیزی که به تازگی شروع به فراگیری کرده اند سعی خواهم کرد در اسرع وقت تمامی مثالها را با تغییرات سویفت جدید تصحیح کنم. [انجام شد]